Zielona Szkoła Zakopane Drukuj
Wpisany przez zso6.chelm.pl
piątek, 12 czerwca 2015 07:21

W dniach 8-12 czerwca uczniowie klasy 1a oraz 3b wspólnie udali się do Zakopanego, aby zweryfikować informacje zdobyte w trakcie roku szkolnego na lekcjach geografii, biologii i chemii. Podziwianie Tatr rozpoczęliśmy wyprawą nad Morskie Oko. Z niewielkimi trudnościami dotarliśmy do celu – największego i najbardziej znanego polskiego jeziora górskiego, które powstało dzięki wcześniejszej działalności lodowców górskich na tym obszarze. Zapierające dech w piersiach widoki uwieczniliśmy na zdjęciach i zrekompensowały nam one wysiłek włożony w dotarcie na miejsce.

W drodze powrotnej przekonaliśmy się jak zmienna może być pogoda w górach, ponieważ dodatkowej atrakcji dostarczyła nam prawdziwa górska burza. Kolejnego dnia w promieniach słonecznych wjechaliśmy na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Tatr. Po południu mieliśmy szansę obejrzeć najwyższy szczyt Pienin – Trzy Korony odbywając spływ Dunajcem. Niektórzy z nas mogli bliżej zapoznać się z wymagającą pracą flisaka. Na koniec tego pełnego atrakcji dnia wjechaliśmy koleją krzesełkową na Wielką Krokiew, aby poczuć się przez chwilę jak Kamil Stoch. W czwartek podziwialiśmy najpiękniejszą w Tatrach Zachodnich Dolinę Kościeliską i Wąwóz Kraków. Dodatkowych atrakcji dostarczyła nam wizyta w utworzonej dzięki zjawiskom krasowym Jaskini Mroźnej. Po południu, po trudach dnia zrelaksowaliśmy się w Aquaparku. Przygotowani na kolejne wyzwania, ostatni dzień naszej wyprawy spędziliśmy w królewskim grodzie – Krakowie. Wśród najważniejszych zabytków Krakowa urzekły nas: Wawel, Smocza Jama, Rynek z Sukiennicami, Kościół Mariacki z ołtarzem Wita Stwosza oraz Brama Floriańska i Barbakan. Mieliśmy też okazję na żywo usłyszeć hejnał Mariacki a na koniec schłodzić się w krakowskiej fontannie.

AdmirorGallery 3.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.