GodoPolski

Szkoła bierze udział w projekcie pn. „Holistyczne wsparcie placówek Miasta Chełm” w ramach realizowanego przez Miasto Chełm Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół na podstawie umowy zawartej pomiędzy Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie
a Miastem Chełm.

kapital

Realizacja projektu pn. "Modernizacja budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 6 wraz z infrastrukturą sportowo-rekreacyjną w Chełmie" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionlnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013 Priorytet VII Infrastruktura społeczna, Działanie 8.2: Infrastruktura szkolna i sportowa.

unia1

Gimnazjum nr 6 w Chełmie
w ramach współpracy
z PWSZ w Chełmie bierze udział
w projekcie „Ardua prima via est”

PWSZ_1_1

PWSZ_1_3

PWSZ_1

PWSZ_1_2

PWSZ_1_4

Więcej...

Realizacja projektów:

"Opowiedz mi swoją historię,
a ocalę ją od zapomnienia 2012"

”Ceramiczna rakieta do przyszłości 2011”

Fundacja-Cemex

ZSO 6 Podróże Nasze podróże Zielona szkoła nad Bałtykiem
Zielona szkoła nad Bałtykiem PDF Drukuj Email
Wpisany przez zso6.chelm.pl
piątek, 03 czerwca 2016 12:23

W dniach 30.05. – 03.06.2016 r. klasy III h i II a wraz z wychowawczyniami p. Anną Jonak i p. Anną Podściańską oraz p. Ewą Krzyżanowską wybrały się na zieloną szkołę nad Bałtyk. W trakcie jej trwania uczniowie mogli zweryfikować swoją wiedzę z kilku przedmiotów, m.in.: z biologii, geografii, historii i sprawność fizyczną. W drodze nad Bałtyk zajechaliśmy do Torunia, gdzie nie tylko degustowaliśmy toruńskie pierniczki, ale również zwiedziliśmy najbardziej znane i urokliwe miejsca tego miasta: średniowieczny zespół miejski – rynek Starego Miasta, zabytkowe kamienice, Krzywą Wieżę, Katedrę Św. Janów, mury obronne oraz ruiny zamku krzyżackiego.

Drugiego dnia odczuliśmy działanie bryzy morskiej w Łebie, gdzie po długim spacerze przez Słowiński Park Narodowy podziwiając jego florę i faunę, dotarliśmy na ruchome wydmy – to był niepowtarzalny widok. Następnie wędrując brzegiem morza zapoznawaliśmy się z jego ekosystem, sprawdzaliśmy zarówno czystość wody jak i powietrza. Tego samego dnia odwiedziliśmy Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku, zwiedziliśmy: replikę dworu szlacheckiego i drewnianego kościoła typowych dla Kaszub, Dom Do Góry Nogami, Dom Sybiraka – drewnianą chatę zamieszkiwaną przez polskich zesłańców, model Łagru (miejsca zsyłki żołnierzy AK), model rampy załadowczej z oryginalnym parowozem i doczepionymi wagonami typowego składu zsyłkowego na Syberię z towarzyszącą mu ekspozycją losów polskich rodzin. Mogliśmy tu też podziwiać najdłuższą deskę świata o długości 46 metrów 53 centymetrów, wyciętą ze 120 letniej daglezji. Trzeciego dnia dotarliśmy do Gdańska, po lekcji historii w Europejskim Centrum Solidarności spacerowaliśmy zabytkowymi uliczkach tego miasta, podziwiając: Bramę Wyżynną, Wielką Zbrojownię, Złotą Bramę, Ratusz, Dwór Artusa, Fontannę Neptuna, Zieloną Bramę, Stary Żuraw, Bazylikę NMP. Przygotowani na kolejne wyzwania czwartego dnia pojechaliśmy do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Marynarki Wojennej i ORP „Błyskawica” oraz „Daru Pomorza”, a następnie niestrudzeni przeszliśmy pieszo plażą wzdłuż morza z Gdyni do Sopotu, a piękne widoki unikatowego wybrzeża klifowego uwieczniliśmy na zdjęciach. Ostatniego dnia naszego wyjazdu podziwialiśmy przepiękny zamek krzyżacki w Malborku – największy zamek z czerwonej cegły na świecie. To była bardzo pouczająca i niezapomniana wyprawa.

im.Sybirakw

got5

500

sos_logo2

We wtorki w godz.: 19:00 - 20:00 szkoła udostępnia małą salę gimnastyczną dla rodziców.

Serdecznie zapraszamy!!!

Jakie jest twoje zdanie na temat rozwoju infrastruktury w ZSO6?